ett nytt, bättre år. 2012 ♥

Jag har som vana att alltid sammanfatta mitt år. En form av årskrönika... Och det tänkte jag väl göra i år med. Men eftersom 2011 totalt sög så orkar jag inte riktigt. Så därför lånar jag fina Lisas frågor och svar för att få någon ordning på det hela. Jag minns att jag förra året vid denna tidpunkt inte heller orkade. Pga allt skit som hänt... I år är det ännu värre. Men jag försöker se något bra i allt. Eller det finns fan inget bra, men jag försöker se framåt.
2012 ska bli ett bra år. Mitt år. Vårt år. Det bästa året det kan vara.



Gjorde du något detta år som du aldrig gjort förut?
Jag gick på min pappas begravning. Och tro mig det är inget man vill ha varit med om när man är 23 år gammal. Och inget jag gjort förut. Eller kommer göra om igen. Fy fan vad det suger... Hela grejen :'(
Om jag ska fundera på något bra som jag gjort som jag aldrig förr gjort så skulle jag väl vilja skriva mitt engargemang i Ung Cancer.

Höll du något av dina nyårslöften?
De sprack allihop. Det enda jag ville var att alla skulle få må bra och att allt skulle gå vägen...

Blev någon av dina vänner föräldrar i år?
Ja :) Ida och Robin fick sin lilla dotter på julafton, Stella föddes i mars och Ida kom i november. Bara en massa söta flickor i år :)

Dog någon som stod dig nära?
Mm pappa, Ann och mina kusiners mormor... :'(

Vilka länder besökte du?
USA, Danmark. Något mer kommer jag inte på?

Är det något du saknade detta år som du vill ha 2012?
Jag vill ha min pappa tillbaka. Men det går ju inte. Så jag försöker vara positiv och tänka att livet, så som det är nu, kommer bli bra.  

Vilket datum från 2011 kommer du alltid minnas?
20 april. Jävla cancer. Jävla intensivvården i Lund. Jävla död. Jävla påsk. Jävla påskliljor.
Fy fan vad jag saknar dig. Pappa ♥
Och USA 3-18 november. Pappa var med oss hela tiden, det är jag övertygad om. Och USA var fantastiskt.

Vad var din största framgång 2011?
Jag har ingen aning. Men jag är tacksam för alla fina människor som finns runt mig. Och att jag på något sätt mitt uppe i allt det hemska insett att man orkar sig igenom det mesta... Hur konstigt det än känns och är.

Största misstaget?
Jag vet inte men jag tänker ofta på att jag valde att inte vara inne på rummet när pappa tog sina sista andetag. Kanske var det ett misstag? Kanske var det bra? Jag har ingen aning. Men ibland känner jag att jag ångrar mig. Att jag skulle viljat vara där inne med mamma och pappa. Men samtidigt så tänker jag hur i hela helvete skulle jag orka se det där sista andetaget utan att få panik? Jag är så kluven...
Ett annat "misstag" är väl att jag inte riktigt orkade med skolan så som jag vill då i våras när detta hände. Och det får jag betala för nu. Men och andra sidan har jag ingen aning om hur jag skulle gjort om jag inte gjort som jag gjorde och lämnade vissa saker pga sorgen och ilskan och stressen och allt...

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har absolut inget att klaga på. Skadade mig när jag trillade i trappan. Men det är ju ingenting. Det finns många som har det så mkt värre. #fuckcancer

Bästa köpet?
Julklapparna. Jag älskar att göra andra glada och jag är väldigt duktig på att köpa presenter och julklappar till folk. Är påhittig och gillar att lägga tanke och kärlek bakom.

Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra? Skulle jag tro...
Eller resan till USA.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja. Flera olika saker. Och det känns så otroligt skönt. Att man kan vara glad trots att man egentligen bara vill skrika och slå och gråta... USA var fantastiskt till exempel.

Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2011?
Tyvärr kommer jag ta med mig "Lyckliga gatan" och "There you'll be" från pappas begravning. Underbara låtar som nu har en annan betydelse för mig. Men jag kommer också minnas alla låtar i bilen i USA med ett leende på läpparna, alla låtar på datorn på jobb i somras, och Timbuktus version av "Flickan och kråkan".

Var du gladare eller ledsnare detta år än andra?
Extremt mycket ledsnare och totalt förtvivlad.

Vad önskar du att du hade gjort mer?
Försökt må bra? Man vill inte ens försöka när allt är så nytt och gör så ont. Men förhoppningsvis kommer det en vändning snart.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Ingen aning?

Hur tillbringade du julen?
Hos mormor med mammas fina släkt ♥

Blev du kär 2011?
Nej. Du var inte värd det...

Favoritprogram på tv?
Jag kan inte välja bara ett program. Haha. 

Bästa boken du läste i år?
Eat, pray, love.

Största musikaliska upptäckten?
Åh, GLEE :) Jag gillar inte serien så extremt mycket men herre gud vad jag älskar musiken.

Något du önskade dig och fick?
Nej?

Något du önskade dig och inte fick?
En frisk pappa, en pappa som överlevde. Botemedel mot cancer? Fred på jorden?

Finns det något som skulle ha gjort ditt år ännu bättre?
Ja.. Allt?

Vad fick dig att må bra?
Alla underbara som finns nära mig ♥

Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen. Men nog hade vi allt lite Beiberfever? ;)

Vem saknade du?
Pappa.

Högsta önskan just nu?
Att 2012 blir ett bra år på alla plan.

Har du något nyårslöfte detta nyår?
Se bilden från FB högst upp i detta inlägg.



Det var det. Nu ska jag sova. Och drömma och hoppas på att i år blir ett bättre år.
Ta hand om er och varandra ♥

Kommentarer
Postat av: sara svensson

Elin Lönn Nilsson, fina Elin! Du är en fin person, och ja du köper bra julklappar :) hihi! Din pappa var en underbar person, han är den finaste ängeln som finns i vår himmel! Jag lovar! <3

2012-01-03 @ 18:31:32
Postat av: Mamma

åh, tårarna rinner när jag läser din sammanfattning av året. Vilket jävla skitår vi har haft, men som du så riktigt skriver även ljusa tillfällen. Men visst kan man önska sig mycket, men du behöver inte känna ånger över något Elin. Vi har gjort så gott vi har kunnat hela tiden utifrån våra möjligheter, man kan inte göra allt, så är det bara..............Älskar dig!

2012-01-03 @ 21:15:20
Postat av: carin eggert

Så mycket känslor som rasar över en när jag läser det här inlägget.. blir så fruktansvärt ledsen och arg över allt du har gått igenom men samtidigt blir jag också väldigt rörd över att se hur positiv och glad du fortsätter att vara. För mig är det helt enormt! Du är helt fantastisk och helt galet stark <3 Kärlek till dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback