alla ♥ dag-tips

Imorgon är det alla hjärtans dag. En av årets mysigaste dagar för somliga och en av årets värsta och jobbigaste dag för vissa.
För min del då? Jag vet inte riktigt, jag tycker att tanken med dagen är fin och romantisk, men jag känner också att det ibland säkert är överskattat och inte alls blir som man vill. Ungefär som nyår ofta kan bli...
Men morgondagen kommer i alla fall inte spenderas ensam och det är ju bra och kul :) Och dessutom vill man väl gärna få en liten present eller två, inte sant? Därför kommer mina tips här:





Allt här ovanför kommer från
bluebox.se och ja, det är lite sent att lägga en beställning där idag inför imorgon men jag har tyvärr inte haft tid att skriva detta inlägget tidigare än idag... Men tips på vad som skulle kunna vara kul i alla fall :) Tänk att vakna till frukost på sängen och en present i form av checkar som du kan använda för att få en tjänst av din älskling när du vill. Följt av vackert kylskåpspoesi på kylen och en härlig massage med nya "I ♥ U"-massageoljor på kvällen? Världens bästa alla hjärtans dag skulle jag tycka. Boken på den översta bilden är också väldigt fin men den tar lång tid att fixa i ordning (tro mig, jag har gjort liknande till både mamma och pappa och jag satt och klippte och klistrade i evigheter - men otroligt fint blev det till slut!)


Ytterliggare en massageolja, denna från accessora.se för mysig alla hjärtans dag massage :)



Ett presentkort eller en heldag/weekend på spa är en fantastisk present att ge till sin älskade på alla hjärtans dag tycker jag. Jag skulle bli otroligt glad för en sådan present för spa är något bland det bästa jag vet :) Hot stone massage testade jag i höstas på Stilla Rum Spa och det var underbart. Men även vanlig massage, ansiktsmasker, bodyscrub, fotmassage eller olika former av kurbad är fantastiskt tycker jag. Bilderna lånade jag från axelsons.se och tuscany-villas.it.



Blommor. Vem älskar inte en vacker bukett? Inte för att jag tycker att man bara behöver ge blommor vid alla hjärtans dag eller födelsedagar och så vidare. Jag tycker att man kan ge blommor ofta! Och jag köper gärna med mig blommor hem till mig själv en fredag för att ha att njuta av under helgen. Mysigt tycker jag. Men en stor bukett på alla hjärtans dag är väl underbart. Kanske med ett fint kort till?

Rosor i all ära, de är underbara, men min favoritblomma såhär års, under sen vinter/vår, är tulpan. Utan tvekan. Sommartid är min favoritblomma solros och under resten av året älskar jag röda rosor. Men det handlar ju såklart om tycke och smak. Det viktigaste kanske är att man visar att man känner den man ger blomman så pass bra att man väljer deras favorit?

Det var mina tips inför morgondagen. Själv har jag idag postat iväg några alla hjärtans dag kort för att glädja nära och kära. En fin tradition tycker jag :)

Gällande det jag skrev om blommor och att man köper "rätt" blomma till rätt person är otroligt viktigt tror jag. Så tänk på det inför morgondagen :) Jag brukar alltid skämta om att om någon köper liljor eller påskliljor (ja alla liljor egentligen...) till mig så är det slut. That's it! Jag kopplar bara liljor med död och begravning. Och påskliljor med min pappas bortgång så det går bort. Totalt. Inte ens pingstliljor är okej. Men sen har jag en vän som jag vet älskar liljor - de är hennes favoritblomma. Speciellt de stora (och egentligen väldigt vackra) vita/rosa liljorna på lång tunn stjälk. Och ja, de är fina. Men jag skulle aldrig ha sådana blommor i mitt hem. Inte ens i min trädgård tror jag... :S Men det är ju olika från person till person.

Nu ska jag inte älta sönder detta mer. Ser fram emot morgondagen :) En mysig middag och kanske en blomma. Så får det bli. Perfekt alla hjärtans dag :)

Ta hand om er och njut av dagen imorgon ♥

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hejhej!



Vad kul att ni kommer ner! De hotell jag kan rekommendera är hotel Santana och The Bugibba Hotel. Dessa ligger i Bugibba men det tar ca 10 minuter strandpromenad till dykfirman vilket inte är helt fel :)

Har ni tänkt ta certifikat eller bara provdyk? Jag rekomenderar helt klart cert. NI får mer för pengarna! Det bästa är att ni i så fall går in på
www.padi.com och tar E-leraning på teorin. Då har ni den klar och kan bara köra dyken här nere och sen direkt fortsätta ta dyk om ni vill (för priser kolla www.sunnymalta.se). Annars kommer ni "slösa" flera dagar på att lära er teorin och sen inte ha tid att njuta av dykningen ju :)



Jag har kontaktat race banan här i Valletta och de ska återkomma med tider för Augusti då de inte ligger uppe på hemsidan ännu.



Ska bli riktigt kul att ses, hur går turismstudierna? Hemtentan såg ju "Kul" ut :/

2012-02-13 @ 20:51:51
URL: http://www.sunnydiving.se
Postat av: Lovely

Trevliga tips!

Gillar massage och killen får slita hårt! Att köpa massageolja gör vi lika ofta som mjölk typ. Så alla såna tips uppskattas! =)

Hoppas du hade en bra alla hjärtans dag.

Postat av: Anonym

Tack för att du gjorde dagen så fin för mig! :)

Skönt att bli ompysslad.:)/Mamma

2012-02-18 @ 12:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback