adrenaline junkie ♥

Den senaste tiden har jag insett en sak... Jag är inte ett dugg rädd för att dö. Jag tänker att då får jag i alla fall vara med pappa. Samtidigt är jag livrädd för att andra människor ska dö. Eller för vad det skulle göra för de som finns kvar om jag dör. Jag vet att allt detta säkert låter extremt. Och jag menar inte att jag vill dö. Inte på något sätt. Men jag menar att om det blir så, så blir det så. Och då är det väl meningen att det ska vara så? På ett sätt tycker jag det är bra med att leva så. Utan rädsla. Det ger en massa adrenalin, och det får en att våga så otroligt mycket mer, att söka efter den där känslan av att man verkligen lever. Som att till exempel släppa allt och falla för någon, bli totalt förälskad. Eller våga lära sig nya saker, göra något man aldrig gjort förr. Man vågar ta steget och hoppa fallskärm eller simma bland hajar. Man lever lite med inställningen att det blir som det blir. Med en förhoppning om att det ska gå bra såklart.

Det finns så otroligt mycket jag vill göra och se och uppleva innan den dagen då jag ska dö kommer. Och jag menar att vara utan rädslan för att dö gör att man vågar och tar för sig. Och jag ser inte vad det är för mening att slösa bort en enda dag innan jag påbörjar resan mot målet att göra allt jag drömmer om? Därför börjar jag nu. Eller nej, jag har redan börjat. För längesen. Jag har gjort så himla mycket redan, kanske mer än vad många gör på en hel livstid. Men varför nöja sig och sluta? Jag är långt ifrån klar. Här näst väntar både små och stora grejor. Att äntligen ta dykcert i sommar och lära mig surfa är en av de stora, de små handlar om att jag varje vecka träffar nya helt fantastiska människor som inspirerar mig oändligt mycket. Att få vara med min älskade familj och mina fina vänner varje dag är ett äventyr och en dröm i sig.

Mer om dessa tankar en annan dag. Här är ett helt gäng bilder jag samlat ihop som illustrerar mina känslor. Snart pryder de dessutom min tvrumsvägg. Underbara drömmar och mål ♥































Och så otroligt mycket mera. Listan är lång. Fast det är väl mer som en mental lista än en riktig, fysisk. Adrenaline junkie... Mm kanske. En del viktiga stora saker på listan är redan avbockade. Framförallt handlar det väl om att göra sådant man vill och brinner för.

Det var allt för idag.
Ta hand om er och varandra ♥

Kommentarer
Postat av: Claudia

Riktigt härligt inlägg Elin! Blev ännu mer laddad och glad inför dagen som är här!

Kramar till dig!

Postat av: Jenny

Så härlig läsning Elin, rätt inställning tycker jag. Go for it!!!

Egentligen är nog inte jag heller rädd för döden, men vad som skulle hända mina barn då...DET ÄR jag rädd för. Jag är rädd för att inte kunna se dom växa upp och ta studenten, första kärleken, bröllop, barnbarn osv... ja, kanske jag ändå är lite rädd för att dö :-/

Ha det bäst! Kramar <3

2012-02-02 @ 09:54:01
URL: http://www.famback.bloggo.nu
Postat av: mamma

Du är så klok min fina fina dotter. <3

2012-02-02 @ 23:02:59
Postat av: Elin

Till mamma:



Tack finaste mami ♥

Älskar dig!

2012-02-03 @ 00:14:02
URL: http://loenn.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hejhej!



Scubadiving kan du ju pricka av i sommar? :) Eller hur blir det? Ryan Air börjar flyga från Malmö nu i Maj, 880 kr t.o.r, HELT ok eller hur? haha Säg till när du ska boka så fixar jag ett fint hotell åt dig :)



Hur går det för dig med turism studierna? Här går det sådär. Hamnade efter i och med flytten ner till Malta, men ska ta igen det idag och imorgon tänkte jag :/ Kanske blir sen med uppg 3 också men skit samma, huvudsaken är ju att den kommer in. Sen är det bara tentan kvar! :)



Ha det bra!

2012-02-11 @ 22:28:42
URL: http://www.sunnydiving.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback