Kära 16-åriga jag...




Jag har inte skrivit så mycket alls här om Ung Cancer, men nu känner jag att det är dags. Om drygt en vecka åker jag ner till Malmö och träffar Julia och Hanna, två av de mest fantastiska människorna som finns. De är ordförande och vice ordförande i organisationen Ung Cancer. Jag hoppas och vill så himla gärna vara en aktiv del av organisationen. Organisationen borde finnas här i Helsingborg på heltid, och så tror jag att det kommer bli och jag hoppas kunna bidra till det. Det är många som jag som behöver stöd och få prata med andra i samma situation. Och jag tror att jag även kan hjälpa unga cancerdrabbade på något sätt. Hjälpa till att ordna träffar, roliga aktiviteter och bara finnas där. Lyssna och försöka stötta och hjälpa. Det är mitt mål. Jag önskar så att det blir så. Tillsammans gör vi skillnad. Och det är okej att känna.
Den 25 oktober, strax innan jag beger mig till the United States of America, så är det dags för fest med Ung Cancer i Göteborg. Som jag ser fram emot det. Det ska bli underbart. Träffa alla fantastiska människor som gör så mycket bra.

Och vet ni vad?
Gå in på
ungcancer.se - beställ hem ett "FuckCancer"pin och bär det med stolthet. Det gör jag. Och jag har delat ut 19 stycken ytterliggare till vänner och familj för jag vill att debatt ska väckas och allt stöd som kan ges till organisationen ska ges. Det finns även tygkassar att köpa, två olika modeller. Båda två minst lika snygga. Jag har dem till allt; när jag handlar mat eller bär hem böcker från biblioteket tex. Snart kommer det även finnas hoodtröjor och mössor säger ryktet. Och alla pengar går oavkortat till organisationen. Så vad väntar du på - klicka in där nu och visa ditt stöd för unga cancerdrabbade eller unga med anhöriga som drabbats av cancer.
Det betyder extremt mycket för mig personligen. Gör det för mig och min underbara fantastiska pappa ♥


Kommentarer
Postat av: Jenny

Åhh Elin, kan bara säga att du är fantastisk! Vilken eldsjäl. Jag ska absolut in och handla på ung cancers webshop. Hoppas på dom där mössorna ;-) Din Pappa är garanterat stolt över dig <3<3<3

Absolut att vi borde ses en dag, hade varit kul.

Många kramar Jenny


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback