you better run, run, run, run, run, run..

Okej, några av årets "må så mycket bättre"-mål.. Även om jag faktiskt på allvar hade problem med att komma underfund med detta, det kan min älskade mamma intyga efter gårdagens långa prat kring just hälsa och motion och mat och allt sånt där - jag menar mest att jag är nöjd och mår bra. Men det som är bra kan väl alltid bli bättre?

Jag vill göra/uppnå följande saker under 2011
[\]  Insprieras och utvecklas mer än någonsin förr   
[\]  Läsa och lära mig massa nya saker   
[\]  Provträna på en ny anläggning 
[\]  Använda min balanceboard och träna upp min dumma högerfot igen
[  ]  Använda mina julklapps PT timmar för att börja älska löpningen
[  ]  Testa det nya passet "dynamic training for runners" för att älska löpningen
[  ]  Springa Springtime, 1 mil, den 14 maj   
[  ]  Springa Lidingötjejlopp, 1 mil, den 25 september
[  ]  Ta upp ridningen igen (troligtvis blir det i höst, förhoppningsvis)

Och ja, säkert en del annat. Men utöver dessa lite mer extrema saker som listas här så ska jag givetvis köra på som vanligt med min kära dansträning på SATS i form av Zumba och Afrodans. Jag kommer nog aldrig bli något big fan av gymträning direkt, så jag kör på såhär helt enkelt.

Och att inspireras kan man väl lugnt säga att jag redan tagit tag i. Min absoluta favorit reklam just nu är den som ASICS gör. Bild  finns här nedanför. Jag gillar helt enkelt tanken bakom som innebär att man ska släppa allt och springa. Att man ventilerar sådant som tynger en. Jag vet inte om det syns så bra på bilden men det är ord som flyger bakom henne och det står bland annat sadness, stress och regret. Själva märket ASICS står för "Anima Sana In Corpore Sano" och det betyder en sund själ i en sund kropp. Det tilltalar verkligen mig. Så nu när det snart, eller ja om någon månad i alla fall, är dags att köpa nya löparskor så kanske jag tittar lite mer på just detta märke. Inspiration? Jovisst.



Nu blir det lite mat här. Mums.

Ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback