torsdag 100722 - sjuuuker.. :(

Tja tja bloggen.
Haha. Hatar det uttrycket. Sthålis Sara på jobb körde hårt med det första veckan av säsongen och det har fastnat. Men idag passar det kanske bra eftersom jag inte bloggat ordentligt på väldigt länge.. Det är för mkt som händer just nu så jag hinner inte med. Det är ganska illa, men det är det bittra sanningen. Jag älskar att skriva av mig så därför tar jag chansen att göra det nu.

Är jättesjuk idag. Har haft 39 graders feber sedan i natt och även om jag knaprar panodil så vill febern inte ge med sig.. Åkte till jobb i morse och lyckades jobba en och en halv timme innan jag fick bege mig hemåt igen. Väl hemma somnade jag en bra stund, sen vaknade jag genomsvettig. Det är väl så det är när febern går upp och ner hela tiden. Frysa, svettas, frysa, svettas… Ja, you know the drill… Därför har jag nu hamnat i soffan. Borde diska och städa lite, men jag har ingen ork. Så det blir en dag i soffan med dator och tv antar jag..

Dessutom är jag allmänt förvirrad.. Skulle gå ner i tvättstugan och boka tvättid. Behöver tvätta någon dag snart. Och tider fanns det, den 26e tex, men när jag då ska flytta på min "kolv" eller vad det kallas så inser jag att min nyckel till 35an (mitt lägenhetsnummer) är totalt borta. Får kika i nyckelknippan flera gånger men den är borta. Otroligt konstigt, jag har verkligen inte tagit av den medvetet så så fort jag känner mig lite friskare och piggare så ska jag sätta igång med att leta efter den.. Nyckelringen är lite dum så den kan ha trillat av.. Men samtidigt är det jäkligt konstigt. Och jag kan inte boka tvättid. Dagens i-landsproblem. Big time.

På lördag är det dags för barnkalas för mig och Fredde :) Jag fylller 22 på onsdag och han fyller 27 imorgon. Eftersom vi ändå planerat att ha fest med jobb här hos mig på lördag kväll (favorit i repris från den 10e skulle man kunna säga ;P) så slår vi till med barnkalas med partyhattar, lekar, tipspromenad, tårta och fiskdamm. Hela kittet :) Det ska bli kul :) Hoppas bara att min jobbiga feber försvunnit då. Dessutom förlorar jag pengar när jag inte är på jobb, och det suger… Men hälsan får gå först har jag lärt mig. Nu återgår jag till att försöka friskna till och kolla tv.

Har lust att slänga upp lite bilder på vad som hänt på senaste tiden så jag tror jag gör det lite senare eller en annan dag :) Dessutom är min dator totalt överhettad och orkar inte vara igång speciellt länge nu för tiden så jag behöver nog stänga av den.. Dags för att investera i en ny när jag fått mina Finduspengar? Jootack.

Håll tummarna för att jag snart mår bra igen? :)
Ta hand om er och varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback