onsdag 100113 - lite trött sådär..

Ja jag är nog inte den piggaste på denna jord just nu.. Känner hur sängen kallar och snart tänkte jag faktiskt sova.. :P Men ett litet blogginlägg först är väl på sin plats :)
Avslutade kursen turismkunskap I igår, skönt att ha en veckas ledigt innan engelskan och turismkunskap II drar igång faktiskt :) Och skönt att vara hemma från Sälen igen. Det var så fruktansvärt kallt där. Men Joel har skvallrat om att det är varmare nu.. Så det är ju lite trist. Varför är vi inte där nu istället? :P Det var helt underbart kul i fredags när jag hälsade på i Branäs. Som jag saknat alla. Och som jag vill dit igen och jobba.. Fy!
Men fler besök kommer det bli i alla fall :D Troligtvis snart, och sen två rundor till. Minst ;)
Fick förresten mina nya extremt snygga snowboardbyxor idag..! :D Lite typiskt att de inte hann komma förra veckan, men som sagt, det blir fler visiter i fjällvärlden i år.



Pappa är inlagd i Lund nu.. Han har så extremt ont att de ville lägga in honom där ett tag. Jättetråkigt att det behövdes och tråkigt att han inte är hemma, men ändå skönt. Tryggt på något sätt. Där får han den hjälpen han behöver och han blir väl omhändertagen hela tiden. Men jag saknar dig pappa. Så du får gärna bli frisk snabbt och komma hem igen! :D Min fina fina pappa. Jag tycker att allt ont och elände ska ta slut nu.. Att du får bli frisk! :) Jag älskar dig!
Men imorgon åker jag och mamma ner för att hälsa på i alla fall, och det är alltid något :) Sen får du skynda dig hem så vi kan ses mer! :)




Är så trött nu att jag inte riktigt vet jag mer jag ska skriva.. Hade egentligen tänkt skriva mera om hur vi hade det i Kläppen. Men istället kan ni ju gå in på
www.klappen.se eftersom jag fick vara gästbloggare hos dem under förra veckan. Klicka in på hemsidan och titta nere till höger så står där om olika blogginlägg - videoblogg bland annat. Ett inlägg är mitt, tror det heter "Gästblogg av Elin Lönn" - där finns det lite bilder och text. Kan också tillägga att det inte riktigt ser ut som mitt "orginal". Kläppens marknadschef ändrade lite.. Tog bort några bilder och lite sånt.. Men det blev helt ok ändå ;P

Imorgon kommer Julia hit och äter lite lunch, sen bär det av till Lund som sagt. På fredag kör jag upp till Halmstad och hälsar på Sara och Bella :) Troligtvis blir det lite shopping. Jag behöver nya lampor i både köksfönster och fönsterna i tvrummet. Det märks att man "slängt ut" sina julbelysningar. Och mörkt blev det..

För övrigt vet jag inte riktigt vad helgen bär med sig. Har säkert en massa bestämt, men som jag i skrivande stund glömt bort.. Om inget annat så blir det lite förberedelser till de nya kurserna jag ska läsa.. Det kan vara bra att beställa hem kurslitteraturen har det slagit mig? ;P




Har sagt det förr men jag säger det igen.. Jag är så sugen på att skaffa mig en liten fransk bulldog. En liten fralla.. Åh. Så gosigt det hade varit.. Det finns en del i min omgivning som är lite anti detta. Men men. En vacker dag kommer det ske. En liten söt tik som ska heta Zoey. Inte Greta (.. Saaara ;D), jag ändrade mig igen :P Zoey tycker jag är ett bra hundnamn.. Tydligen gillar hundar att lyssna efter "s-ljud" så "z-ljud" borde funka lika bra :P



Såhär ser de ut. Världens sötaste :)
Minns inte varifrån jag lånade bilden dock..


Nu blir det sängen som sagt.

Ta hand om er och varandra! :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback