Det är inne att vara lycklig!

Det här är det mest flummiga inlägg jag någonsin gjort på denna blogg. Jag antar att jag tänker för mycket..
Men i efterhand är jag nog glad att jag skrev det. För jag behöver något som reder ut allt som händer i min hjärna just nu..



Jag har tänkt mycket på det här med att må bra och vara glad. Att vara lycklig.. Och så läste jag i Glamour här om dagen som tog upp ämnet och det fick mig att tänka ännu mera.

"Lev hårt, dö ung och bli ett vackert lik" är ett citat som inte kan kännas mer inaktuellt än just nu stod det i tidningen. Nähe tänkte jag? Men sen insåg jag att det var lite sant..
Mycket har ju kretsat om att vara snygg och smal och leva precis hur hårt som helst. Party til you drop typ.
"2009 blev året då vi ledsnade på elakt skvaller, gladdes åt varandras framgångar och njöt av livet trots finanskris och klimathot" - so true säger jag då. Eller i alla fall så vill jag tro på det. Jag vill tro att människan är god och låter andra vara glada och lyckas. Samma sak gällande medkänsla.

Jag vill också tro att vi utan hets och måsten väljer att hellre spendera 700 kronor på en spikmatta än 7000 kr på en märkesväska som vi ändå bara tröttnar på. Det gör gott både för kropp och plånbok. Det är trots allt lågkonka. Vem har egentligen råd med nya väskor alls? Inte jag i alla fall. Eller det är inget jag prioriterar. Inte ett dugg.
Och om lycka är att laga god hemlagad mat och gå en långpromenad med en kompis, varför stressar man då för att hämta takeaway för att sen slänga den i sig framför tv:n och senaste dokusåpan? - Generellt menat alltså..

Nej jag blir så trött ibland..
Och det här med att det är inne att vara lycklig.. Tydligen har Kate Moss börjat skratta på en del bilder och vågar visa sina skrattrynkor. Och om Kate Moss skrattar så gör övriga världens också det. Därför är det inne.
- Men hallå? Har det någonsin varit inne att vara olycklig eller? Nej inte i min värld i alla fall.

Och sen har jag tänkt på en sak till. Jag tänker väldigt mycket just nu..
Alla pratar hela tiden om hur man ska unna sig saker. Typ om man försöker gå ner i vikt så ska man få unna sig en chokladbit, för en enda bit är inte dödsstöten för din kropp? Nej så klart det inte är. Eller om du jobbat som en galning och vill unna dig både det ena och det andra i inköpsväg.. Visst, en jacka och en väska kanske inte skadar din budget, men att spendera alla pengar på kläder är ju inte att unna sig. Det är snarare ett missbruk.

Jag tror inte på det här med att unna sig. Inte ett dugg. Det går så lätt överstyr.
Det är ju inte att unna sig något om man gör det varje dag? Varje vecka?
Och nu är jag dessutom sjuk så nu tänker jag inte "bara ta en chokladbit". Jag mår så jävla dåligt då. Eller köpa en extra väska. Jag la av med väskor för längesen.. Jag räknade och kom upp i 64, sen fick det vara stopp.



Alltså missförstå mig inte nu. Jag försöker verkligen vara glad. Och lycklig.
Men ibland blir jag bara så trött..

Jag tror att lycka är det lilla. Det där man inte kan sätta fingret på. Det är väl ungefär det jag menar med allt det här. Och ibland önskar jag bara att jag kunde vara mer rädd om mig själv. Ta hand om mig. Och se till att jag känner mig glad och lycklig hela tiden. Det är mitt mål gott folk.

Ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback