fredag 091016 - heelg! :)

Nu är det helg. Äntligen känns det lite som :)
Veckan har mest varit jobb. Och även om det är kul så är det ändå skönt att vara ledig tycker jag :) Några dagar i veckan bara sådär, ungefär som systemet i Sverige är uppbyggt. Det passar mig bra!

Som sagt, jobb i måndags, väärldens förkylning som varken var svininfluensa eller halsfluss i tisdags, sen jobb ons-fre. Idag fick vi smörgåstårta på jobb - MUMS säger jag bara! Det är så himla gott tycker jag. Och den vi fick idag var liksom lite extra god. Vi fick den för att vi jobbat så bra. Vi har slått rekord i produktion. Både gällande spenat och morötter (inkl. palsternackor och rödbetor och kålrötter och allt annat kul vi kört..) Och det känns ju bra :D Jag glömde dock ta bild på tårtan, det skulle jag gjort, den var så fin! Halva var rostbiff och halva var räkor. Gott! Men här kommer en annan bild.. :)


Lånad från ica.se

Normalt så äter vi bara smörgåstårta när min mormor fyller år i november, och det kan väl egentligen räcka - så man inte tröttnar, men idag smakade det bra :)

Igår var jag och träffade Stina, Ida och Filip hemma hos Stina och Jonas. Jonas var också hemma en stund. Det var mycket mycket trevligt! :) Det var längesen jag träffade alla utom Stina nu, så det var kul! Och Filip har blivit så stor :) Eller han är liksom mer vuxen. Pratar mer än sist och förstår vad man säger till honom. Sötunge! :)
Igår blev det mycket prat om moster+kusinernas flytt och min eventuella kommande flytt. Jag hoppas hoppas hoppas! :D Annars var det mest allmänt snack - ta igen sådant man missat den senaste tiden :)


Jag har inte skrivit det här ännu, men som det ser ut nu så står jag och en annan tjej som spekulanter på samma lägenhet. Jag har redan varit där eftersom det är Emma och Niklas som hyr den i andra hand nu, och den andra tjejen ska dit i nästa vecka och kolla. Om hon också vill ha den efter visningen så drar man lott om vem av oss som ska få den. Vill hon däremot inte ha den så antar jag att den blir min! :)
Det är en söt liten lägenhet på 46 kvadrat, en en och en halva kallas det. Ganska centralt i stan, så det är nice. Nära till det mesta har vi konstaterat så om det blir flytt så säljer jag bilen till våren. Ställer den här hemma hos mamma och pappa så länge och säljer den sen i mars kanske :) Jag hoppas för min egen skull innerligt att den andra tjejen, vem hon än är, inte vill ha lägenheten. För jag skulle bli såå glad om jag fick den. I så fall börjar jag flytta in redan den 1a december, och det är ganska snart! :) Men jag vill inte ta ut något i förskott, så hur gärna jag än vill börja kolla nogrannare på ny soffa och säng och sånt, så väntar jag tills jag fått besked om hur det blir. Annars ger det mest otur tror jag.. Och det vill jag ju inte! :)
Skriver mer om lägenhet och sånt när jag fått ett klarare besked! :)



Nej nu tänkte jag faktiskt sova. Halv elva en fredags kväll. Det hör inte till vanligheterna :P
Men är man trött och har en förkylning som inte vill ge med sig så har man nästan inget val :)
Det är dessutom skönt att sova tycker jag! :D

Ta hand om er! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback