söndag 091108 - plugg och tatuering :)

Den här helgen har om möjligt gått ännu fortare än förra, men det som känns lite mer positivt är att jag inte börjar jobba förän klockan halv tre imorgon, skönt med lite sovmorgon! :)
Sen blir det kortvecka för mig på jobb denna vecka, på fredag är det nämligen dags för Ullared tillsammans med mamma och Lotta - riktigt kul ska det bli! :)

I fredags jobbade jag till halv ett och sen på kvällen blev det en runda till Ekebo Erotikmässa med Regina, det var mycket trevligt! Åt en massa god mat och kollade på utställare och strippor, najs najs måste jag säga. Och så tatuerade jag mig också! :) Ett litet lönnlöv på foten blev det. Är överdrivet nöjd och glad, den betyder så mycket för mig symobliskt sett. I och med att namnet Lönn kommer från min morfar så kände jag att jag ville ha något att minnas honom med. Igår skulle han fyllt 76 år, men han gick bort för två och ett halvt år sen tyvärr.. Jag saknar honom varje dag och därför betyder tatueringen speciellt mycket för mig.
Såhär ser den förresten ut, dock en väldigt dålig bild och tatueringen var i princip nysmörjd när jag tog den nyss, men en bild ändå :) Och ja, den är betydligt finare i verkligheten kan jag lugnt konstatera när jag sitter här och tittar på min fot, men det ger ju en liten uppfattning om hur den blev ändå :)



Igår blev det en del plugg och en massa slappande för min del. På kvällen lekte jag sen taxi till en massa folk vilket resulterade i att jag inte somnade förän halv fem men att tatueringen i princip betalt sig själv och mer där till så jag gnäller inte ;)
Är trött idag dock, på självaste fars dag. Pappa fick ingen frukost på sängen av mig och lillebror idag, Anton ligger däckad i sin säng och jag sov till klockan 12, men nu på eftermiddagen har han fått sina presenter och vi har fikat tillsammans istället - mysigt! :)

Min flytt närmar sig med stormsteg, jag ser verkligen fram emot det och det är lite smått nervöst.. :) Har planer på att åka och beställa soffan imorgon, hade tänkt göra det i helgen men jag har inte energi nog för det, så det får helt enkelt bli innan jobb imorgon skulle jag tro :) Sen blir det att inhandla en hel del på Ullared på fredag och det får väl bli några turer till Ikea inom den närmsta framtiden också.. :)

Och en annan sak, alla säger att det är som en beroende framkallande drog att tatuera sig, och jag är inte sen om att hålla med. Har redan planer på två fina texter jag vill ha, och den 23e följer jag med brorsan till tatueraren när han ska göra "Errare humanum est, ignoscere divinum" på ryggen, det kanske rent av blir en andra tattoo för mig då? ;P Nej det tror jag inte, men man lär ju bli inspirerad.. :) Är lite sugen på att göra "Amor vincit omnia" - men vi får väl se hur det blir! :)

Life's good helt enkelt, och det gillar jag :)
Ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback