borde sova..

Ja, det borde jag verkligen. För längesen.. Men det har hänt en del saker ikväll :P

När jag kom till jobb ikväll så kom David med en kokbok till mig, Matpusslet heter den, mycket fin kokbok måste jag säga (fast sen har jag ju också ungefär 15 kokböcker nu, jag som typ aldrig lagar mat :P) Men hur som helst så visste jag inte riktigt varför jag fick den här kokboken varpå David säger att den är från Kjell (vår chef). Jag fattar fortfarande ingenting. Ska jag ta detta som en pik eller vad? Vad är det för kokbok egentligen och varför får just JAG den?
Då informerar David mig om att alla har fått den. Då blev jag istället väldigt glad för boken, innan dess kände jag mig mest förolämpad :P

Bilden har jag lånat av
http://www.newsdesk.se/ från en intervju/promotion för boken med bland andra Annika Behm Gullstrand på Findus



Jag kom hem från jobb vid halv fyra efter att ha blivit förföljd av en polisbil HELA vägen hem.. Ja inte in på gårdplanen, men annars körde de bakom mig hela vägen. Eller rättare sagt så körde jag en bit bakom dem när jag körde ut från parkeringen på jobb, sen stannade de intil sidan och släppte förbi mig efter några hundra meter, sen låg de ca 20-30 meter bakom mig hela vägen hem till mig. Och då ska jag tillägga att jag körde förbi posten, parkerade bilen, gick ur och la på ett brev, sen in i bilen igen och körde vidare hem. Fortfarande efter mig. Varför undrar jag då? :P
Jag har inte gjort något fel. Körde inte ens för fort.. Lite skumt var det. Men de kanske letade efter något/någon..
Men nog om det, jag kom ju hem i säkert förvar i alla fall. Nästintill med poliseskort. Haha. Fast ska de inte ligga framför en för att det ska räknas som det.. Hm..

När jag väl kom hem så hittade jag Emma på msn, hon är ju i Malaysia nu så det blev att vi snackade ett tag :) Så avundsjuk jag är på henne, vill också vara iväg i värmen.
Det är så kul att läsa hennes blogg (http://emmabr.blogg.se/ - Emma på luffen) och läsa om allt de har för sig där borta och vad de ser och upplever :)

Efter snacket med Emmapemma så gick jag upp igen för att prata med pappa lite. Han flyger snart till England, jag trodde det var London han skulle till, men det var tydligen Manchester.. :P Vilken dålig koll jag har.. Hur som helst så är jag ganska avundsjuk för England (men speciellt London då ;P) är ett himla trevligt ställe :)
Men ja, jag snackade med pappa lite, alltid trevlig. Han blev dock lite paff över att jag var vaken överhuvudtaget.. Men jag konstaterade att det var jag, sen hämtade jag in tidningen till honom och visade upp kokboken ;D
Ska nog joina pappa till jobb på fredag (när han kommit hem från Englandish igen) och be om Peter och Kenneths (pappas arbetskamrater) autografer ;) De är ju nästan kändiskockar nu när de har varit med och gjort en kokbok, och då måste jag ha deras autografer ;)
Och jag tror faktiskt att de skulle bli lite smått glada och stolta om jag frågade dem, i alla fall Peter, för han är en väldigt rolig person i största allmänhet tror jag :)

Nej nu ska jag sova. Hörde precis att pappa blev hämtad av sin arbetskamrat och klockan är faktiskt ganska mycket. Eller lite.. Beroende på om man ska gå upp och jobba om någon timme eller inte.
Men det ska ju inte jag..
Så god natt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback