1 januari 2008

NYTT ÅR :D
2008 - nya förväntningar :)
jag tror att 2008 kommer bli bra. men har inga direkta förväntningar. man blir bara så besviken när man har det...
hur som helst..

2007 var det året då Elin (obs, inte i kronologisk ordning..!):
- tog körkort
- tog studenten
- flyttade hemifrån (på riktigt denna gången)
- jobbade på findus och gjorde pallkort till ärtorna ;)
- insåg att hon inte har någon framtid i findus flexfabrik ;P
- fyllde 19 år
- inte badade på stranden en enda gång pga väder och jobb
- krossade några hjärtan, förlåt..
- åkte till hamburg och såg amerikansk fotboll - ett minne för livet !
- förlorade sin morfar. RIP älskade underbara morfar.
- påbörjade sin utbildning till guide och reseledare
- insåg att hon inte alls vill hålla på med guidning eller reseledning...
- fixade jobb i receptionen på hotellet
- insåg att framtiden inom hotellbranschen inte kommer bidra till några miljoner så får tänka om kring framtida yrken som är värda att satsa på. visst att man trivs på jobbet, men det är i slutändan pengarna som räknas ;)
- kärleken till singstar och PS2 tog fart
- insåg att hon kan stå helt på sina egna ben, man behöver ingen pojkvän - det funkar att bara leka. haha ;P
- och säkert tusentals andra saker som är värda att nämna men jag orkar inte skriva mer just nu.

årets första dag har spenderats sovandes i min säng till klockan 14.30 - tanken var att jag skulle gå upp vid 9 men så blev det inte. min otroligt smarta mamma menade på att om man inte somnar förän klockan 07.00 så bör man sova längre än till klockan 9 - och hon har ju såå rätt. väl vaken så va solen påväg ner, jag käkade frukost och hamnade framför disney channel - peter pan! :) pappa hade aldrig kopplat ihop peter pan och kapten krok men nu äntligen förstod han sambandet mellan dessa disney figurer. smått kul.
har för övrigt sovit en runda till, 18-21.30 och tänker nu sova igen.
det blir ju jobb imorgon. semestern är slut. i alla fall för några dagar. på söndag åker vi till Sälen :D
innan dess jobbar jag ons, tors och fre 9-15 och lördag 7-15, men det är helt ok ändå. jag gillar ju mitt jobb :)

stort tack till alla för igår. var runt överallt och träffade många och hade verkligen jättetrevligt :) somnade som sagt vid 7 tiden imorse så det kanske inte är jättekonstigt att jag är trött. oavsett så är det väl ett tecken på att jag hade kul - och det hade jag verkligen, så tack alla :D

nu ska jag sova, men gott nytt år världen :D
2008 kommer bli kanon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback