storm någon?

Det blåser i Branäsland idag. Storm nästan. Frida var instängd i gondolen i 40 minuter med en vindhastighet på 27 m/sek. Roligare kan man kanske ha.. Hur som helst så har inte jag varit utanför dörren idag, men man hör hur vinden slår mot rutorna. Anledningen till att jag inte är varit ute är 1) jag är ledig, och 2) jag är förkyld och har grymt ont i halsen. Då känns det ganska vettigt att stanna inne. Men snart ska vi till affären, inhandla lite julmat och så. Sen ska väl Frida pumpa sina däck också. De har en viss tendens att läcka.
Idag har jag sovit länge, blivit sms terrad av alla möjliga människor, diskat, tvättat och städat. Sen har jag dessutom hunnit kolla på tv och checka om det finns något vettigt att klicka hem från internet. Och jag hittade nada. Lika bra det kanske. Måste betala räkningar och hyra och så innan jag unnar mig någon julklapp.
Och på tal om jul. Det är zero gånger zero julstämning här. Det är riktigt segt. Alla man pratar med hemifrån planerar julklappar och julfirande och även om jag befinner mig på ett ställe som i princip skriker "christmas on steroids" så har jag ingen som helst julkänsla i kroppen. Kul att fira jul utan nära och kära omkring sig? Nope. Men jag gnäller egentligen inte. Jul är lite överskattat. Och jag firade ju jul innan jag flyttade, så jag är nöjd ändå :)
Vet inte riktigt vad mer jag ska skriva.. Det var kick off på jobb i fredags. Jag var nykter och körde. Jobbade i lördags så det var väl lika bra. Kul att träffa alla och så. Tog en del bilder men inga blev bra så lägger inte upp dem :P
Jobbade igår också. Det var kaos. Men kul.. :P Sen gick vi upp för en blå/grön backe för att ta gondolen ned till dalen. Det var jobbigt måste jag säga. Men det gav mig massa inspiration till att ta tag i träningen. Men det finns inget att göra åt det.. Man kan inte gå ut och gå här. Det är is och snö överallt.. Men funderar på att beställa hem någon träningsmaskin. Måste verkligen ta tag i mig själv.. :P

Saknar er där hemma. Alla. Speciellt såhär i juletid. Men tiden går fort och snart är det slutet av april och jag är hemma igen :) Och under tiden ska jag ha the time of my life. Så är det bara, och det är jag värd :)

Nu blir det affären med Frida.
Ha en bra dag :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Avis quam potes cibare, vetula sed nulli picare

2008-12-22 @ 22:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback