mest bilder..

Idag blir det mest bilder eftersom jag inte direkt orkar skriva något..Eller jo, lite vill jag skriva.. Idag var en riktigt härlig dag :) Var på jobbet, där pratade jag med min chef och vi kom fram till en bra deal gällande mitt schema och jag fick väldigt mycket beröm, så lite stolt är jag faktiskt :) Sen körde jag folk till vårdcentralen, fikade i toppstugan för att fira Denises födelsedag - riktigt mysigt, körde till Syssle och storhandlade mat. Eller rättare sagt så handlade jag en normal mängd mat, men vissa andra (vi nämner inga namn) handlade så mycket att bilen blev sjukt baktung och alla utom jag som körde satt med matkassar i knäet på vägen hem. Väl hemma blev det lite fixande med snökedjor i 20 minusgrader.. Kallt..! Sen var jag hos Emma och Elionor en runda och efter det ringde Frida och bad om att bli hämtad på jobb eftersom hennes bil inte startade.. Sen efter det har jag varit bänkad framför tv:n.. Helt off och frusen.. Det märks att det är minus 22.. Det är kallt. Och det är vi skåningar inte vana vid sägs det. Den sägen är SÅ sann.. :P

Här kommer lite bilder som jag tog idag vid toppstugan.. :)
Bättre utsikt får man leta väl efter, dock är bilderna tagna med mobilen så inte världens bästa kvalitet kanske.. :P
Det var svinkallt och vi fick ta gondolen upp. Denise som är höjdrädd uppskattade inte riktigt det tror jag. Men upp kom vi. Och frusna var vi.. Så då passade det bra med våfflor och varm choklad.. :)



Vi kom upp i lagom tid till solnedgången :)



En del av stugorna på toppen. Man ser bland annat Älgen, Vargen och Björnen. Och det lite längre huset på vänster sida är Ladan, dvs min arbetsplats :P I Ladan finns det reception, livs och restaurang. För er som ville veta. Haha.



SNÖ :D
Härlig bild med lite dis från snökanonerna.. Man kan nästan se bort till Sälenfjället.. Tror jag..




En gul snökanon. Vid Branten. Den backen är inte öppen än. Och det är nästintill förståligt när man ser hur mycket snö det ligger där..

Det var nog allt för ikväll. Bilderna som jag tog inomhus blev inte alls bra, förlåt Denise och Anna. Ni är hur snygga som helst men min mobil är inte så bra om jag ska vara ärlig. Fast de här bilderna som ligger uppe nu blev väl helt ok ändå? :)

Nu blir det nog sängen för min del. Är fortfarande förkyld och borde sova.
Och imorgon är det nyårsafton.. :) Kul, men vad ska man ha på sig? :P Hm.. Alla andra ska ju typ ha klänning eller kjol, men jag har inget sådant här uppe.. Får väl se vad det blir.. Tänkte inte direkt på att jag skulle fira nyår här när jag packade för flytten. Och det får jag ta smällen för nu :P

Och det där med att jag inte skulle skriva så mycket i detta inlägget var nog mest en lögn. Förlåt ;)

Ta hand om er och god natt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback