en bra dag.

Idag har det varit en bra dag :) Jag vaknade i god tid, efter att ha sovit helt ok :) Sängen är liiite kort bara. Haha. Den är ju inbyggd mellan två väggar och jag kan nudda väggen vid fotändan med tårna.. Lite skumt ;P Men helt ok som sagt.
Vid 8-tiden tog jag bilen ned för berget, och det gick förvånadsvärt bra :) Hämtade upp Anna och Matilda och så begav vi oss till jobb. Våra chefer är otroligt trevliga :) Jag har fått veta att jag kommer ha fokus på reception i vinter och ha Jessica som närmsta chef, hon är hur go som helst så det känns väldigt bra :) Men jag kommer även att sälja liftkort och så, men inte ha så mkt fokus på aktivitetsbokning.. Det känns skitbra :)
Vi har visats runt och så, sett allt på framsidan och träffat en massa viktiga personer osv. En lugn dag helt enkelt.
Imorgon blir det stugvisningar och en rundtur på "Toppen" - dvs baksidan.. :)

När jag körde hem från jobb idag så blev det en runda till Sysslebäck, handlade lite och tankade. De har en jättefin Coop Konsum affär där och två olika banker, två bensinstationer, någon pub och pizzeria osv. Det var verkligen mer än jag förväntat mig :) Jag köpte två julstjärnor och tändstickor bland annat. Så nu sitter jag här med tända ljus och vackra blommor - lite julstämning faktiskt :) Här finns dock inga krukor, men jag klarar mig nog utan ;P Får kanske be mamma ta med mina upp till Lucia, känns så onödigt att köpa nya, inte för att det är dyrt, mest lite onödigt..
Har upptäckt att det tyvärr blir mörkt här redan vid 15.30 och det är kolsvart till 16 ungefär, vilket är synd eftersom jag inte har någon gatubelysning här uppe hos mig.. Känns inte jättekul att bege sig ut och gå i snön då.. :P
Och jag vill verkligen ut och gå. Få motion. Kanske ska köpa mig en ficklampa eller något :)

Bilder från idag:

Nere vid torget under vår rundvandring. Massa snökanoner igång :)

En del av mina nya arbetsplats :)
I den här byggnaden finns reception, restaurang, afterski-bar, kontor, skidshop och butik :)


"Sjukstugan" och deras ena scooter ;D


Suddig pga mörkret..
Vår stuga utvändigt. Vår lägenhet är på nedanvåningen och man går in där lampan är tänd.. :)


Suddig pga mörkret..
Vår underbara utsikt :D
GRÄDDHYLLAN IT IS - YES INDEED ;D
Man ser nästan heela skidområdet från vår uteplats. Ja genom fönsterna också för den delen :P


Julmys i lägenheten :)

Nu kollar jag på Extreme Makeover, vilket underbart program alltså.. :)
Nu blir det en kopp glögg och en pepparkaka för att öka på julstämningen ytterligare :)
Kram på er

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Vad kul för dig att det blev bättre idag :D Saknar dig redan!! Älskar dig!

Postat av: Elin

Svar till Bibbi:

Aw, tack gumman :) Jag tycker också att det är sköönt. Var nära att bryta ihop ett tag igår, ville bara hem.. Men nu känns det bättre :) Givetvis lär det gå upp och ned, men just nu känns allt bra, väldigt bra :) Lite ensamt kanske, men men :P Jag saknar dig också ska du veta. Älskar dig <3

2008-12-01 @ 17:40:22
URL: http://loenn.blogg.se/
Postat av: Elin

Ser jättemysigt ut. Ta det lugnt med glöggen gumman;)/Mamma

2008-12-01 @ 18:13:24
URL: http://loenn.blogg.se/
Postat av: Frida

Här ska jag också bo sen :) YAAAAY! Längtar som tusan!

2008-12-01 @ 18:20:30
URL: http://fridaradmark.blogg.se/
Postat av: Elin

Svar till mamma: Haha ja jag tar det lugnt med glöggen, och ja det är mysigt här :) Du kan ju dock ta bort mitt namn och min bloggadress nästa gång du kommenterar ;) Älskar dig <3

2008-12-01 @ 18:57:29
URL: http://loenn.blogg.se/
Postat av: Elin

Svar till Frida: Yes, det ska du :)

2008-12-01 @ 18:58:14
URL: http://loenn.blogg.se/
Postat av: claudia

hela inlägget e ju bara sååå mys. lite avis e man :)

2008-12-01 @ 19:23:59
URL: http://claudiapl.blogspot.com
Postat av: Elin

Svar till Claudia:

Oh ja visst är det :) Här är väldigt mysigt :) Hoppas allt är bra med dig :)

2008-12-01 @ 21:11:58
URL: http://loenn.blogg.se/
Postat av: Jonna

Heej!

Hoppas allt är bra.

Såg på bilderna är det är på samma sida som vi var när vi var i branäs. Hoppas du har det skit bra! :)

2008-12-05 @ 10:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback