dagen :)

Som jag tidigare skrev så har vi varit runt och kollat på de olika stug- och lägenhetsbyarna idag och lärt oss en massa om olika standarder och sådant. Det var väldigt mycket information och mycket att ta in med samtidigt väldigt kul. Så om ni har planer på att besöka Branäs i vinter - contact me for some inside information ;D Det är nämligen extremt stor skillnad på stuga och stuga, lägenhet och lägenhet. Alltså vi snackar massiv skillnad.. :P
Och gud vad det snöat till och från idag.. Det har säkert kommit 1 och ½ decimeter tror jag :) Härligt härligt!
Nu har jag nyss röjt undan lite här, pratat med min hyresvärd och lite andra personer i telefon, gjort mat och diskat upp det mesta som jag planerat använda. Känns mer tryggt då. Men en del saker här är riktigt slitet. Och halvskabbigt.. Men det kanske bara är jag som är kräsen? Vem vet.. Snackar mest om köksutrustning och sådant nu..
Blir snart knäpp på min kökslampa bara.. Riktigt jobbigt. Den äckligaste och fulaste lysrörslampan jag någonsin varit med om, som dessutom är full med döda flugor.. Och den går inte att släcka utan att man släcker alla lampor+fläkten i köket (de är kopplade till samma strömbrytare) och det går inte heller att plocka ner den eller skruva av lysrören.. Lite jobbigt måste jag säga. Men jag överlever nog :P Störigt om man vill ha lite mysig belysning bara.. Det går inte :P

Bilder från idag kommer här, jag tog dem med mobilen under vår tur runt berget. Lägg märke till de snygga Branäsbilarna och mina snygga arbetskamrater ;)
Och keep in mind att det inte var skottat någonstanns.. Vi gled runt med bilarna, och fyllde skorna med snö..



En  hel massa snö vid Aspen-stugorna :)


Träden och granarna var tunga av all snö :)


Åsa och Emma skottar undan snö på trappan till Aspen 7, för in skulle vi ;P
Johannes, Maria, Malin, Anna och Paulin tittar på :P
(helt ärligt så skrev jag mest ut deras namn eftersom jag behöver öva - haha :P)


Vi står "snällt på led" vid Orren-stugorna..


Sen springer vi rakt ut i djupsnön. Japp, vi jobbar på FrontDesk. Det är vi det.. :P


Gänget på väg till Orrenstugan 47B. Obeservera att det inte var skottat alls.. :P
Åsa och "Bangladesh" gänget offrade sig och trampade upp väg ;D


Maria och Emma glider i snön. Ned mot Branäsbilarna ;P


Tog denna bilden i bilen. Man ser Aspen och Älgen samt skidbron - Sveriges högst belägna träbro. Det ni ;P



Att springa i snön var som sagt lite av vår grej. Här vid Illern-stugorna.. :P

Det blev en del motion idag måste jag säga :P Var genom våt när jag kom hem, är rätt glad över att det finns torkskåp i lägenheten :)
Imorgon ska jag köra till Sysslebäck och handla efter jobb, ska bland annat köpa en ficklampa. Vill kunna gå ut och gå på kvällarna men det är så mörkt så jag måste faktiskt investera i en stor, bra ficklampa :) Sen ska jag ut och gå så ofta jag bara kan, så härlig miljö här ju. Den vill jag inte gå miste om.

Nu blir det film för min del.
Ta hand om er, saknar er där hemma lite faktiskt, men det händer för mycket nytt just nu för att jag ska hinna tänka på det så mycket, vilket känns bra. Men saknar er lite ändå, det ska ni veta <3
Kram


Kommentarer
Postat av: pappa

Hej världens bästa Elin, ta väl hand om dig i snödrivorna, otroligt härliga bilder.Kör försiktig.

Kramisar/Pappa

Postat av: Mamma

Saknar dig med gumman;) men det ser så härligt ut i ditt vinterlandskap. Vill sätta på mig skidkläder och slänga mig i snön och göra fjärilar. Det kanske vi får göra nästa helg........Kör och gå försiktigt bara.

2008-12-02 @ 22:50:49
Postat av: Emma

att dom haller pa o demonstrera i Thailand marker vi inte av alls. Dom verkar gora allt for att halla det borta fran turister och pa gatan i bangkok dar de flesta backpackers bor sa sag man en och annan polis, antagligen for att halla koll pa att demonstranterna inte kommer dit o skrams elr natt :P hihi. Jattefina bilder har pa din blogg! Hihi aa aka skidor hade inte suttit fel ju! :D hur mkt jobbar du?

2008-12-03 @ 10:57:57
URL: http://emmabr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback