söndag100207 - SUPER BOWL XLIV :D

Idag är det söndag, och Super Bowl :D Eller ja, egentligen så drar matchen igång först efter midnatt, så jag vet inte hur man ska säga.. Men hur som helst, i USA är det i alla fall Super Bowl söndag :D Min nedräknare på datorn säger att det nu är 9 timmar, 26 minuter och 37 sekunder kvar tills det drar igång :D Yay :)
Därför sitter jag nu här, lite halvt uttråkad och dricker en massa kaffe. Om matchen börjar (eller i alla fall sändningen av matchen) klockan 00.00 och sen varar i ungefär tre-fyra timmar (+/- en timme - beroende på avbrott och klockstopp?) så behöver jag ladda upp med koffein redan nu. Haha. Annars kommer jag somna innan matchen ens dragit igång.. Och det vill man ju inte :)

Det blir troligtvis ett helt gäng hemma hos Anderssons ikväll, väldigt trevligt tycker jag :) Så vid 17.30-tiden kommer Anton och Carolina och hämtar mig för att bege oss ut till la familia i Billesholm. Najs najs I think. Och eftersom det är en stund tills klockan är halv sex så tänkte jag springa upp till Hemköp nu för att inhandla lite saker jag verkligen behöver. Typ mjölk? :) Sen blir det lite plugg skulle jag tro.
Boken vi läser just nu är väldigt intressant, och hemsk. Typ. Om en tjej som bor i Zimbabwe och är allmänt fattig. Hela boken börjar med att hon inte är ledsen när hennes bror dör. Eftersom att det medför att hon som fattig flicka får en chans att gå i skolan. Annars får man inte det där tydligen. Och hon förstår inte varför. Därför ser hon sin brors död som en chans för henne. Otroligt tagiskt tycker jag. Hade min bror dött hade jag blivit förkrossad. Och hade jag varit i hennes sits hade jag i alla fall velat ha en chans att känna efter om jag är ledsen eller inte. Inte bara se det som en möjlighet till utbildning?! Har inte läst så jättelångt, men gillar boken skarpt. "Nervous Conditions" heter den, iaf på engelska. Om den finns på svenska vet jag faktiskt inte... Sen blir det lite gramatik också, och så ska jag skriva ut en del saker till turismen.

Lika bra att sätta igång med allt. Och ikväll blir det som sagt Super Bowl. Yay. Go COLTS säger jag bara :D Även om Saints också är bra.. :P Men you've gotta love Peyton Manning :)



Ta hand om er och varandra :)
Och missa inte matchen ikväll :D Sändningen börjar 00.00 på TV6 :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback