news :)

Jag har fått veta ytterligare några saker kring min vinter i Branäs. Jag vet att jag kommer att dela lägenhet med en tjej som heter Frida, och eftersom hon hittade mig på facebook så har vi redan snackat lite på msn och sms, det känns skönt att veta lite om den man ska bo med tycker jag :) Och hon verkar vara en väldigt trevlig tjej från Götet :)
Frida kommer flytta till Branäs den 14/12, alltså två veckor efter att jag flyttar dit. Men det blir säkert bra ändå :)
Sen har jag även fått veta att hyran ska betalas kontant i förskott varje månad och att den (bara!) ligger på 1900/person och månad. Billigt :)




Idag har jag försökt ringa sjukhuset igen (utan framgång, som vanligt) eftersom jag måste få nytt recept. Visst, det handlar verkligen inte om liv och död, men tänk så hade det gjort det? Hur snällt är det då att låta patienterna sitta i världens längsta telefonköer och till slut inte ens komma fram överhuvudtaget för att telefontiden tar slut klockan 12?!
Dagens sjukvård alltså. Trötta mig..
Så med andra ord måste jag gå upp tidigt imorgon igen och sätta mig och ringa.. Jag skulle kunna göra så mycket roligare saker under den tiden..
Och det värsta av allt är att när jag ringde till den specifika "recept-telefonen" så påstår damen som till slut svarade att hon inte kunde hjälpa mig. Jag var tvungen att boka en besökstid för att kunna få ut mitt recept. På det ANDRA telefonnumret. Det som jag försökt ringa i flera dagar utan framgång.
Haha. Det är nästan skrattretande dåligt..
Och om jag nu skulle få för mig att bara åka dit och chansa på att de kan hjälpa mig, så lär de väl påstå att jag måste ringa och boka en tid för att få lov att komma in.. Ja vad säger man egentligen? Orka.



För övrigt har jag inte gjort jättemycket idag. Städat lite och cyklat. Spinningcykling stärker upp mitt knä, så det är ju bra. Och med en tv framför sig och någon halvdålig amerikansk serie så går det lätt en halvtimme utan att man ens hinner tänka på det :)
Nu ska jag sätta mig och fixa med Bibbis julklapp. Är lite deprimerad eftersom att Emilias tänkta julklapp mest visade sig vara skit. Så besviken jag blev.. Så nu måste jag tänka om. Hm.. Vi får se vad det blir av det :)
Annars är alla julklappar köpta och inslagna nu, ja nästan alla :) Och det känns bra, är väl förberedd inför "Elins julafton"/avskedsmiddag den 22 november :)
 Ser verkligen fram emot det :)

Skulle träffat kusin Stina idag, men hon fick jobba över (stackarn) så det får bli imorgon istället :)
Ska bli kul att se deras nya lägenhet, och hur brun hon har blivit efter Thailand :D

Nu blir det "julklappsfix" för min del.

Ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback