funderingar i stormnatten..

Det blåser storm ute. Och nästan här inne också skulle jag vilja säga.. Eller nej, men det låter. Otroligt mycket. Både från trappan och utifrån. De slår i mina fönster och ytterdörren klickar till stup i kvarten eftersom det är någon form av drag i trappan. Trots att jag låst dörren med dubbla lås så beter den sig så. Och fönsterbläcken (heter det så?) larmar och slår och rister. Inte speciellt lätt att sova med alla dessa oljud. Och jag är inte ensam om att inte kunna sova. Har hört grannen ovanför klampa rundor (han måste tro att han är lätt som en fjäder?!) och har hört grannen vägg i vägg röra på sig och hennes hund har skällt till då och då.
Och nu i skrivande stund damp morgontidningen ner i brevinkastet också. Ännu ett störande ljud ;P Även om det är mer uppskattat än vinden. Jag tycker den är läskig..
Upptäckte att jag glömt stänga av datorn när jag gick upp för att ta panodil och dricka lite mjölk förut. Och då kunde jag lika bra skriva av mig lite. Snart ska jag leta upp mina älskade öronproppar och sova gott. De senaste timmarnas sömn har inte varit goda alls. Men jag kan inte hitta öronpropparna.. Så snart blir det lite "vända-upp-och-ner-på-lägenheten-för-att-hitta-öronproppar-och-kunna-sova-min-skönhetssömn"-letande.

Förövrigt längtar jag tills jag vaknar imorgon, eller idag. Då blir det lite träning (om stormen lagt sig?! ger mig inte ut i detta vädret..) och senare ska jag till stallet och myysa med Glorre. Efter det hem och röja lite, plugga massor och sen käka på Haket. Mums :)



En bild säger mer än tusen ord sägs det.. Bilder med ord då? Hur mycket säger de?
Tankar som surrar i skallen..






















Tolka det precis hur ni vill. Jag vet i alla fall vad det betyder för mig.


Nu kallar min sköna säng. Och hoppet om att hitta öronproppar.. :)
God natt, ta hand om er 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback