torsdag 100128 - pluggish och grönt mango te :)

Idag är en riktigt pluggdag för mig. Men det är härligt det också. Känner inget direkt sug att gå ut i detta vädret ändå faktiskt. Även om det är ganska soligt och så, så är gatorna helt slaskiga och nej, det är inte så fräscht.
Istället har jag suttit inne och diskuterat olika delar och perspektiv ur boken som vi läser just nu "The curious incident of the dog in the night-time" heter den. En ganska intressant bok om en kille som har Aspergers Syndrom. Hur han ser på saker och ting och hur han löser en gåta kring ett mord på en hund.

Just nu sitter jag med en stor kopp grönt mango te, en tesort som pappa köpte åt mig när vi var och shoppade julklappar på Nova Lund i november. Hur gott som helst är det :) Tror faktiskt att det blir en stor kopp till när denna är slut :P Pratade med pappa förut och han får komma hem imorgon. Riktigt härligt är det, och jag hoppas bara nu att han får bli bra, på riktigt :)

Har även pratat med Edina idag, blev så glad över att allt ordnat sig i Sthlm i alla fall :) Hon har börjat plugga mänskliga rättigheter igen och har fått jobb på ett café/festvåning. Verkligen trevligt att höra :)

Och ja, utöver det har jag väl mest röjt lite här hemma idag, och ätit korvstroganof. Snart måste jag klä på mig och ge mig ut i kylan eftersom jag har en film att lämna tillbaka på Hemmakväll. Funderar på att traska bort till Hemköp också, jag skulle behöva bananer och mjölk... Men det kanske får vänta tills imorgon... :P

Och imorgon förresten, då ska jag infinna mig nere på Söder klockan 08.45. Isch, ingen sovmorgon här inte... Men jag tänkte att när jag ändå är där nere så kan jag ju gå och träna också. Eller kanske simma. Vi får se. Något av det blir det i alla fall :)




Folk säger alltid att jag är så rosa, och det är nog sant, till en viss del. Även om jag inte längre klär mig så jätterosa kanske... :P
Här är dock några grejor som jag verkligen skulle vilja ha just nu, speciellt de GRÅ skorna ;P Alltihop hittade jag på country-dreams.se när jag satt och klickade runt lite igår :)



Det var allt just nu,
ta hand om er och varandra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback