lördag 100109 - kvar i Kläppen.

Har inte bloggat sen innan nyår. Är på semester nämligen.
Men tänkte ta tag i bloggandet när jag är hemma igen.. Just nu sitter jag bara i stugan och väntar på bättre tider känns det som.. Eller nej, jag väntar på mat. Men dock.
Pelle, Lotta, Marcus, Niclas och Anton är iväg och lämnar tillbaka de övrigas skidor. Sara sover. Pappa kollar på sporten, troligtvis trav. Och mamma springer rundor och packar lite.. Själv är jag i princip färdigpackad. Ligger i sängen och väntar som sagt på mat.. :) Korvstroganof blir det ikväll. Gott tycker jag :)

Ska nog försöka somna en stund. Ögonlocken är tunga..
Det har varit en ganska bra vecka. Tuff dock.. Pappa har mått extremt dåligt och det tar på ens krafter. Alla krafter. Jag hatar att se pappa må dåligt.. Tycker så himla synd om honom.. Vill bara att du ska bli bättre pappa <3

Det var allt just nu. Imorgon är jag hemma i Helsingborg igen och då skriver jag nog lite mer.. :)

Ta hand om er! :)


En sista sak..

Jag blir så trött. Allvarligt..
Folk som tror att de har världens största problem och bekymmer och ältar i oändlighet. Ni har ingen jävla aning om hur det är att gå igenom något som är på riktigt. Sluta tyck synd om er själva och inse att ni har det nog rätt bra ändå. Folk som gnäller över småsaker som varken gör till eller från och som man ändå inte kan göra något åt är nog det värsta jag vet. Bit ihop och gå vidare. Svårare än så är det fan inte.
Som mamma sa; "oftast är det inte de som skriker högst som har de största problemen.." Så jävla bra sagt.

Sorry för mitt ryck här nu. Men det har blivit alldeles för mycket av ovanstående på senaste tiden.. Inser inte folk att jag har tillräckligt med problem själv? Ibland verkar det inte så. Och allvarligt, vem har tid eller energi nog att älta sådant som i slutet ändå kvittar? Inte jag i alla fall.
Och nej. Jag syftar inte på något specifik. Jag menar folk i allmänhet.


Kommentarer
Postat av: sara

haha "Sara sover" :p

... det är inte kul att se Nisse må så dåligt :/men han är en riktig kämpare!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback