lördag 100410 - bara sju steg ifrån Obama, FärjanHåkan och Meryl Streep?

Goder Afton.
Nu sitter jag här och reflekterar över saker. Jag har en (oftast) väldigt vis lillebror vid namn Anton. Han har en teori om att man bara är max sju steg ifrån alla jordens invånare. Eller ja, det är inte hans teori, det är någon annans. Men det var Anton som berättade om den för mig. Vi är båda två lite skeptiska till detta då kontinenter kan vara mer eller mindre befolkade och utvecklade? Hur som helst, mer om detta en annan gång?! :P Det tar för mkt tid att berätta..

Hade besök av min favorit Saris i torsdags och det var hur mysigt som helst. Vi åt brunch i mer än två timmar och innan Sara kom tog jag en liten fika med Anton och Sandra. En kanondag! Speciellt eftersom Sara snart återvänder norrut igen. Tycker om när jag har henne hemma ;P
Fredagsmys blev det igår :D Tacos och film och drinkar för hela slanten. Gillar mycket :)

Just nu hoppar jag mest runt i lägenheten i leggings och linne och försöker bli av med lite energi. Inte av någon anledning, bara för att jag är rastlös. Och är inte leggings och linne världens skönaste kläder? Jo jag skulle tro det va. Jag sitter dock still när jag skriver, men annars har kvällen mest bestått av detta. Och en massa plugg. Och lite "Djävulen bär Prada" och lite kattletande. Jag kanske ska bli med katt. Hur mysigt hade inte det varit? Mycket tror jag :) Det är lite ensamt ibland. Just idag (läs ikväll) har jag älskat att vara ensam dock. Men andra dagar/gånger hade det inte varit fel med en liten sötnos som sällskap. Och katter är ju som bekant något enklare husdjur än hundar.. En hund passar inte riktigt in i mitt liv just nu? Hm. Tåls att funderas över. Hade besök av Anton och Patrick tidigare idag dessutom och jag fick för mig att även de tyckte att en katt lät som en bra idé ;) Vi får väl se helt enkelt. Letandet fortsätter. Sara tycker också att jag ska skaffa mig en liten kise :)
Gillar för övrigt hur Anton kör bil från Mange till mig för att behöva parkera vid Hemmakväll? Tror att han till slut förflyttade bilen max 200 meter ;D Men tackar så mycket för att jag fick låna bilen en stund sen :D

Eftersom jag snart beger mig iväg på semester så har jag massa saker som ska fixas innan dess, några av dessa saker involverar skolan och jag sitter just nu och håller på med en text som ska skickas in på måndag. Men jag blir aldrig nöjd. Åh. Blir snart knäpp. Imorgon skickar jag den dock till min älskade mamma så får hon säga vad hon tycker om den. Alltid något :) Och det är jag innerligt tacksam över :)
Har en massa bilder jag skulle vilja lägga upp, men det får vänta tills imorgon.
Och ikväll gjorde jag pizza. Gott eller? Mhm, jag skulle tro det va :) Väldigt nöjd med mig själv. Snart blir det sängen för imorgon har jag massor att göra, plugg, plugg, plugg, lite träning och PW och tvättid. Yay.
Eller snart och snart.. Någon av mina grannar har väldigt mycket fest ikväll och min lägenhet dunkar av bas från musik, så då är det lika bra att plugga någon timme till, tills de tröttnar eller drar ut på stan. Bättre det än att ligga i sängen och vända på sig och inte kunna sova? :)

Ta hand om er och varandra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback