måndagen den 28 september 2009

Idag är det två månader sen jag fyllde år. Det var nice :) Och sommar. Nu är det mest höst och regn..
Det långa inlägget som försvann har jag ingen lust att skriva igen. Egentligen har jag ingen större lust att skriva alls men jag har kommit fram till att blogga är ungefär som terapi. Och det behöver jag. Och så är det billigare än att gå i riktig terapi. Det har jag inte alls råd med..



Hur som helst. Det inlägget handlade mest om att jag bara jobbar med killar och att det blir en speciell stämning på jobb tack vare det. Som jag inte vet om jag hatar eller älskar. Men jobbet är helt ok. Just nu ser det ut som att jag kommer jobba till mitten av december. Och det känns bra :) Även om jag inte gör mkt mer än att jobba..

Jag skrev också om hur tacksam jag är över att min Branäs chef Annika ringde mig i förra veckan. Blev verkligen hur glad som helst. Hon är så omtänksam och jag blev glad att hon ville höra hur jag har det och säga att de skulle sakna mig i vinter och så vidare. Så nu är det bestämt att jag kommer och hälsar på, minst en gång :)

Jag skrev också lite om Sthlms resan som vi gjorde för en vecka sen lite drygt. Vi besökte som sagt huvudstaden och det var mkt trevligt :) Resan bestod i en massa bilåkande, shopping, fika med Edina och hennes Martin, grillning, besök på Joels match (SM-final i am. fotboll för seniorer) med mera! :)



Och lite om dagen idag då.. I morse när jag vaknade klockan 04.15 så mådde jag inte alls bra. Den vanliga paniksmärtan i magen fanns där. Precis som den fanns där under större delen av helgen. Min första tanke var då att jag aldrig skulle orka jobba idag men jag snoozade och försökte andas lugnt och slappna av. Som vanligt så gick det ingen vidare och efter tredje snoozningen bestämde jag mig för att gå upp och duscha, äta frukost och köra till jobb. Helgen har inte inneburit så mycket sömn och det tar väl ut sin rätt. Bristen på sömn har mest berott på orolighet och illamående och inte något självförvållat festande eller liknande. Men när jag låg där i sängen i morse och helst av allt bara ville dra täcket över huvudet och försöka somna om insåg jag att jag behöver pengarna från jobb och orden "det ser inte bra ut att vara sjuk!" ekade i mitt huvud. Så därför har jag spenderat dagen på jobb. Illamående. Och ont i magen.
Jag är så trött på att inte må bra. Trött på att ha så ont att jag knappt vill röra mig ibland. Och trött på att inte veta vad det är som är fel på mig.

Nej nu ska jag inte gnälla något mer. Men jag tror att jag behöver en förändring. En förändring som gör mig glad psykiskt sett. Så jag kan få vara lycklig och må bra.
Och så vill jag gå och se "Allt för min syster" på bio.

Det var väl dagens tankar.
Ta hand om er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback