torsdag 091105 - sugen på jul! :)

Jag är så otroligt sugen på vinter, snö och jul just nu! :) När jag vaknade i morse var bilen täck av snö och det var ganska kallt, hur mysigt som helst :) Mest av allt längtar jag till julen, jag älskar julen, det kan alla som känner mig verkligen intyga. Jag pysslar och fixar och trixar i veckor innan den riktiga dagen - och jag tycker det är såå mysigt.. :) Och ja, min fot gör fortfarande cpont, men jag orkar inte tjata om det mer :P
Någon som inte gillar julen lika mycket som jag är Bibbi, men trots det hade jag en mycket trevlig fikastund hemma hos henne igår, där jag drack - ja just det, julmust och Bibbi höll sig till fanta ;P Men stort tack för en trevlig stund, det får vi göra oftare gumman :)
Och nej, jag tänker inte släppa jultemat riktigt än, för igår på vägen hem körde jag in om Härliga Hem och EM för att kolla soffa till lägenheten, hittade ingen soffa (så det blir troligtvis att jag beställer den jag hittat på Ekeby Möbelaffär som jag för övrigt älskar..) men jag hittade däremot en massa helt underbara jul/adventsstjärnor! :) Vill så gärna köpa en riktigt fin och ha i köksfönstret i lägenheten, det hade blivit nice tror jag :) Men jag ska inte köpa något förhastat har jag bestämt, jag behöver nog känna efter lite när jag väl flyttat in skulle jag tro!

När jag skulle hem från jobb idag insåg jag att jag väldigt gärna ville sola, men jag har inga kontanter och det är så jäkla jobbigt att behöva köra och ta ut pengar, det är på andra sidan järnvägen och bommarna är alltid, alltid nere.. Så därför sprang jag in i personalbutiken och köpte följande, och betalade med kort på en hundralapp över beloppet - nöjdare än mig får man leta efter ;D


- MUMS! Jul jul jul :) Hihi :)

Igår blev det en del snack om julklappar, och det är ju aldrig fel tycker jag. Julklappar är kul, roligare att ge än att få om ni frågar mig :) Men efter att ha tänkt lite på det så har jag kommit fram till att eftersom jag älskar att läsa, eller kanske framförallt har otroligt många böcker, så skulle det vara kul att utöka mitt lilla bibliotek ytterligare genom att önska mig en bok eller två i julklapp! :) Eller många.. Haha. De som jag skulle kunna tänka mig är följande: Elsas mode - Sofi Fahrman, Anonyma skoälskares klubb - Beth Harbison, Alla får ligga - Henrik Fexeus, This Christmas - Jane Green, Jennifer Coburn och Liz Ireland, Dan Brown böckerna på engelska dvs The Da Vinci code, Angels and Demons och The lost symbol :) Det är bara så himla synd att omslaget på Brown böckerna är otroligt mycket finare på de svenska än på de engelska.. Men men, det är väl innehållet som räknas, även om själva utseendet lockar.. Nej det var väl de här jag vill ha på ett ungefär :P :)
Annars tycker jag det är skitsvårt att komma på vad man önskar sig.. Men jag vet i alla fall att jag väldigt gärna vill ha en Sodastreams maskin, men det skulle jag förhoppningsvis få i inflyttningspresent av mamma och pappa :) Så det håller jag tummarna för! :) Allra helst vill jag ha en precis likadan som vi har här hemma, den heter Jet och är vit.. Men så vitt jag förstått så säljs den bara i svart numera, och det är lite trist..
Och snart flyttar jag! :D YEAY! :) Nu är det dessutom klart att jag får ta över köksbordet, stolarna, gardinstängerna, de väggfasta hyllorna och parkettgolvet för 2000 kronor - ganska nice tycker jag och det innebär att jag får ett fint köksbord som passar in perfekt och att jag dessutom slipper få panik över vad jag skulle kunna haft istället :P Så jag är nöjd :)

Nej nu kom det lite folk hit, det ska planeras en julfest och ätas Västerbottenostpaj! :) Mums! :)

Ta hand om er! :)


Kommentarer
Postat av: sara

haha du gjrde det med :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback