tisdag 091103 - foten är pajad.. ;(

Jahapp.. Då har man fått veta att ledbands och senfästena i foten är skadade, och inflamerade. Det är liksom på undersidan av foten, vid stortån fast längre bak på trampdynan.. Nog kul. Och ont som fan gör det.. Men men. Har fått veta vad som hjälper, även om man egentligen inte vill att jag ska belasta på flera dagar. Men det får vi hoppa över. Jag måste jobba. Och då säger min favorit sjukgymnast något i stil med "Ja, men då får du helt enkelt räkna med att ha ont tills du gör som vi säger" varpå jag svarar "Jaha, tills jag slutar jobba och gå på betonggolv med stålhätteskor alltså?" han svarar "Ja, precis..." - NOG KUL? Men ett litet steg i rätt riktning verkar vara att ha mjuka silikonsulor/inlägg i skon, så nu ryker mina hålfotsinlägg och ersätts med mjuka sulor iställer. Det mår nog ryggen bra av...
Haha, alltså, jag är inte bitter. Tro inte det. Är bara lite trött på att saker och ting inte riktigt går min väg.. Hela detta året har varit så. Och jag börjar tröttna lite grann.. Men det löser sig alltid :) Tyvärr kunde jag inte jobba idag, kunde inte ens köra bil för det gjorde så sjukligt ont i mina fötter, men nu vet jag i alla fall att det inte är skadligt att belasta dem. Det gör bara fruktansvärt ont, och fördröjer läkningsprocessen...

Nej men något roligare då? Ibland är min mormor så himla söt :D Alltså, det där lät fel, men ibland är hon liksom extra söt :) Som här om dagen fick jag lite oanvända men gamla fina retrobestik - eftersom jag ska flytta :) Och idag fick jag med mig en helt sprillans ny köksvåg hem :) En OB Nordica :) Mormor hade ingen användning för den själv och tyckte att eftersom jag älskar att baka är det smart med en digitalköksvåg :) Och det är ju väldigt sant! Såhär ser den ut:


Väldigt fin och praktiskt tycker jag :) Tack mormor! :D

Annars rullar väl allt bra.. :) Det börjar närma sig flytt nu, eller ja snart. Idag fick jag veta av Emma att det redan nu står mitt namn på dörren.. Lite märkligt men samtidigt kul :D Och imorgon blir det lite möbelletande med Emilia på kvällen, också ett steg närmare flytt :) Nästa helg ska jag, mamma och Lotta (och kanske Sara :D) till Ullared, då blir det att köpa en massa "bra att ha" saker plus eventuellt gardiner och likande som Anita tipsat mig om :)
För övrigt blir det en fika med Bibbi imorgon efter jobb, jättekul för det var längesen nu, och sen är det mest jobb och plugg resten av veckan med undantag för på fredag då jag ska iväg med Regina :)

Allt rullar på som sagt! Här kommer några bilder från den senaste tiden.. :)


Besök på minneslunden tidigt i fredagskväll. Satte en bukett vita blommor och två ljus.. :) Tillsammans med mormor och mamma. Det var stämningsfullt. Morfar, vi saknar dig! <3


Polkagrisar från Wrams Gunnarstorps Julmarknad, och söta Jennie som jag var där med i torsdags:)

SARADAG i lördags - vi är inte helt normala ;)


Men kul hade vi i alla fall - tack för en toppendag hjärtat <3
Du och ditt blundande Sara ;) Hihi :)

Nej nu blir det att göra lite annat för min del.. Ska bland annat plugga lite, och åka och köpa inläggsulor till mina skor :P Nog kul ;D

Ta hand om er! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback