fredagen den 13:e är över..

Japp så var en fredag den 13:e avklarad. Och inga större missöden har inträffat så jag får väl vara nöjd helt enkelt :)
Har haft en väldigt slapp dag, varit och handlat med Emma bland annat. Sen fick vi tillbaka vårt vatten, yay. Så det har diskats, duschats och tvättats idag. Haha. Eller tvätten pågår just nu.. Åt lunch med Emma, spagetti och köttfärssås, idag igen.. Nu på kvällen var Emma och Elionor här, jag hade lagat lövbiff med klyftpotatis/pommes och bearnaisesås :)
Vi såg Let's Dance och P.S Jag älskar dig. Gud vilken bra film alltså.. :) En trevlig kväll med andra ord.
Jag har dessutom städat idag. Det behövdes. Verkligen. Men jag börjar bli van.. Lever man med världens slarvigaste roomie så :P Och så har jag som sagt diskat. Massor.. Och än är inte allt uppdiskat. Verkligen roligt.. Men som sagt, om ingen annan gör det så får man göra det själv.. Nej men helt ärligt så har vi inte riktigt samma uppfattning om ordning och renhet.. Inte ens i närheten av samma uppfattning om hur det borde vara är jag rädd..

Nej vad bitter jag låter. Det är jag inte. Lite små trött bara..
Men på onsdag ska jag åka hem - längtar :) Hem till Skåne för några dagar.
Spenderar torsdagen med bland annat ett besök hos frisören, fika på hotellet, lunch med Sara (som jag saknar olidligt mycket!), fika med Bibbi (som jag också saknar!) och en del shopping och annat kul förhoppningsvis :)
Fredagen innebär ett besök hos Stina och en massa tid med min älskade familj (även alla ni är vääldigt vääldigt saknade!)
Lördagen ska jag träffa Emma (äntligen!) och på kvällen blir det bio med Sara och Denise, samt ett besök på The Tivoli (yay - favorit haket med favorit tjejerna ;D)
Och på söndagen så tar jag nog det mest lugnt, packar ihop mig inför att återvända till Branäs och sådär.. Säkerligen med lite ångest. Haha.
Men där har ni det i alla fall. Mitt schema för kommande hemresa. Och som sagt, i can't wait.. Det ska bli väldigt skönt med ett litet break från Branäs.. Slippa tänka jobb och oroa mig för missnöjda gäster, ankomstkuvert, Mwork, trasiga bastuar (- skriver man det så i plural?!), ledsna småbarn, för små pjäxor, felinställda skidor, borttappade nycklar, efterskottsfakturor, kvarglömda saker osv osv..
Det är inte det att jag inte älskar mitt jobb, för det gör jag. Allt det bra överväger det som är jobbigt och tråkigt. Men ibland behöver man nog slippa tänka på jobbet och bara vara. Och det går inte riktigt när man är här. Inte ens när man är ledig..
Så nu åker jag hem helt enkelt, om än bara för några dagar :)

Nu ska jag diska upp det sista och sova. Sovmorgon imorgon. Klockan ringer vid 07.15, yay - mer än en timme senare än i vanliga fall :P

Ta hand om er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback