shoppat..

Idag har det blivit lite shopping. Känner att jag mår lite bättre än förut, men inte helt bra än. Så för att känna mer pepp så shoppade jag idag. Det piggar alltid upp. I alla fall för stunden. Träffade en helt underbar "expedit" i sminkbutiken Matas som hjälpte mig otroligt mycket, svarade på alla mina 1000 frågor och var bara såå hjälpsam och härlig. Tyvärr minns jag inte vad hon hette, tittade inte på hennes namnskylt, om hon ens hade någon? Men hur som helst så var hon otroligt bra :) Handlade för mycket pengar där, men det var väl behövligt. Sen köpte jag nya mysbyxor och två nya klockor också. Jetset :) Tyvärr hade de inte den jag ville ha, den vita Monaco, men jag köpte två andra istället :) En rosa Cannes och en vit St Tropez. Är ganska nöjd med dem men frågan är om man inte ska satsa på en Monaco? Hm, vi får väl se.


De två jag köpte.
Cannes och St Tropez


Den jag egentligen ville köpa,
Jet Set - Monaco

Men man kan ju inte alltid få som man vill, och jag är som sagt nöjd med de jag köpte, tycker de är jättefina :) Är lite sugen på en klocka från Paris Hilton också, inte för att det är hennes givetvis, utan för att den är snygg. Men den kostar över 2000 kr och man kan ha roligare för de pengarna anser jag.. :P



Utöver shoppingen har denna lördag varit otroligt lugn. Min plan var att gå upp vid 8.30 men stängde av klockan när den ringde, hade verkligen ingen energi.. Pappa väckte mig strax efter 10 men ville inte gå upp då heller, så det slutade med att jag gick upp efter 13 någon gång och sen följde jag med mamma till mormor. Hon är också sjuk och det är så otroligt hemskt att se hur hon liksom bara tynar bort eller vad man ska säga.. Hon består nästan bara av ben och skinn och jag tror tyvärr att hon är ganska deprimerad. Tycker det är riktigt dåligt av hennes läkare att inte skriva ut något antideprisivt eller liknande.. Hon pratar hela tiden som om hon är döende och när mamma frågade om hennes läkarbesök om en månad så svarade hon i princip "Ja vi får väl se om det blir något läkarbesök.."
Det gör ont i mig att se att hon liksom har gett upp.. Det är som om hon bestämt sig för att hon är sjuk..
Det känns jobbigt att hon tänker så, vi har ju redan förlorat morfar, hon borde ju ändå fatta att vi inte klarar av att förlora henne med?



Orkar egentligen inte tänka på tråkiga saker som det med min mormor, man känner sig inte piggare och friskare av det direkt.. Är lite orolig över vad det är för fel på mig egentligen, gällande att jag inte mår bra alltså. Jag är sällan så pass sjuk att jag väljer att inte jobba, har nog den bästa arbetsmoralen någonsin i princip, så när jag väl väljer att inte jobba så är det ganska illa. Då mår jag väldigt dåligt.. Och det har jag gjort.. Förhoppningsvis mår jag helt bra snart :)

Och som sagt, shopping piggar upp lite. För stunden.
Därför klickade jag nyss hem en massa böcker från adlibris.com (verkligen MASSA böcker, de kommer inom en vecka - can't wait :D) och kollade in höstmodet på nelly.com och laredoute.se, kanske ska beställa något skönt stickat därifrån?
Så får det bli :)



Älskar att hösten är här med alla härliga kläder och mysiga stunder i soffan framför en bra film eller en spännande bok och en stor kopp te eller kaffe. Lite vardagslyx :)



Detta inlägget blev mycket längre än vad jag räknade med, antar att man behöver skriva av sig ibland..
Nu ska jag försöka sova, tänkte gå upp tidigt imorgon och se om jag orkar träna ett pass imorgon kl 10 - vi får väl se helt enkelt, känns som att det hänger på hur min kära lilla mage känner sig.. :P
Jag hoppas att den känner att det är ok med ett steppass - börjar få lite abstinens här ;P

God natt :)

you know you love me,
xoxo

elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback