more news!


Allt känns bara sååå bra just nu.
Varför?

Jo för det första är det fredag - snart helg :)
För det andra har jag sovit gryymt bra i natt.
Och för det tredje (det mest viktiga kanske..):

Jag har fått veta en massa nytt kring Branäs, speciellt angående hur jag ska bo :) Och det känns verkligen såå bra och skönt att ha lite bättre koll :) Controlfreak? Mja, kanske lite. Haha.

Hur som helst har jag fått veta följande:
- Lägenheten som jag ska bo i ligger i Dalby, intill kyrkan där och alldeles i närheten av Klarälven. Det tar ca 20 min att gå till jobb från lägenheten och max fem minuter med bilen - peerfa :)
- Jag kommer dela lägenheten med en tjej som heter Emelie, vi kommer ha separata sovrum, sovrummen har våningsängar, vilket kanske inte är min favoritsäng direkt men och andra sidan så är det skitbra med våningsäng om man får besök av någon som behöver sova över! - skönt med eget sovrum tycker jag, tror inte jag hade orkat fem månader utan att ha eget sovrum :P  :)
- I lägenheten finns följande: Kök med kyl/frys, spis, micro, kaffebryggare, vattenkokare, micro. Badrum med dusch. Det finns även damsugare och tvättmaskin i lägenheten - otroligt skönt att slippa ta med sig sådant. Det enda jag behöver ta med mig är egentligen stykjärn, för det fanns tydligen inte. Ja givetvis behöver jag ta med mig mycket mer, men inom "elutrustning" liksom ;)
- Hyran ligger (bara) på 1900/person och månad - helt ok tycker jag :) billigare än vad jag förväntade mig.
- Inflyttning sker den 30/11, min härliga hyresvärd heter Evy och är hur trevlig som helst. Pratade med henne i över en kvart förut och hon tipsade om bästa vägen att köra + om vilken matbutik som är bäst osv.

Detta känns verkligen jättebra.
I'm so happy :)

Nu ska jag ut och gå med mamma, vi behöver luft ;P Haha.
Kommer nog skriva mer senare, kanske efter jobb ikväll. Då kommer förhoppningsvis bilderna från igår med.

Ta hand om er! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback