klickat hem..

God morgon gott folk. Eller morgon, det är väl snarare eftermiddag men eftersom jag ännu inte gjort så mkt mer än att ätit frukost, klickat runt lite på nätet och röjt lite här hemma så känns det nästan som morgon..
Eftersom förkylningen inte verkar ge med sig så blir det ingen skidåkning idag :( Jag känner mig själv och min kropp tillräckligt bra för att veta att om jag gett mig ut på ett litet skidäventyr så hade jag blivit sängliggandes i flera dagar eftersom förkylningen med all säkerhet hade skenat iväg då.. Och det vill jag ju inte.. Men jag är ledig på måndag också så då blir det skidåkning för min del :)
Som jag tidigare skrivit så är jag lite less på att man inte kan motionera här uppe, förutom en liten motionsform som kallas skiåkning då förståss, men det kan man ju inte syssla med varje dag, det hinns inte med. Och det här med snöröjning och sandning är väl inget som man direkt prioriterar på vägarna här och därför är det svårt att gå ut att gå. Motionsgå. Det är alldeles för halt för det.. Tyvärr. Det finns en viss mentalitet här som menar att är det inte sandat så sanda själv. Då syftar de väl främst på om man råkar köra fast med bilen.. Men jag känner att om jag skulle ge mig ut och sanda en hel motionsrunda själv så skulle jag inte ens bli halvklar med det innan nästa snöfall kommer och man får börja om. Fast även det hade ju varit en form av motion :P
Aja nog om den värmländska mentaliteten, jag har nu tagit motionerandet i mina egna händer och klickat hem en "Twist Step" maskin från Casall (Stadium) som kommer levereras inom 10 dagar - yay :) Då kan jag börja gå inomhus, me like me like :) Och så slipper jag ju sanda dessutom :P Sen ska jag även börja träna lite, speciellt spinna, på gymmet på jobb. Min plan är att försöka spendera en timme där efter jobb ca tre ggr i veckan. Förhoppningsvis är det någon som hakar på, det är ju lite trist att träna själv.. Sen är inte det gymmet det roligaste stället heller, så jag hoppas på att få lite sällskap där :) Och om min älskade mamma läser detta, jag vet att maskinen jag beställt är något liknande den stepmaskinen du har där hemma, men det får spela mindre roll, jag har ju inte direkt någon nytta av din stepmaskin när jag är här och den är hemma, och om  jag flyttar hem sen igen så är det ju inget fel i att vi har två.. :P
Jag ser denna investering som en liten julklapp till mig själv :)


Twist Step - bilden lånade jag ifrån stadium.se

Nog om träning och sånt, känns som att jag skrivit om det i en evighet nu..
Vi har väldigt vackert väder idag, det får nog bli en lite promenad ner till postlådan sen - väntar ju fortfarande på julkort ;P
Och jag hoppas att alla ni som jag skickat till får era snart, posten är inte så snabb här uppe :P Men de är skickade i alla fall :)
Solen har precis försvunnit ned bakom berget och det är ca -10 grader..
Härligt härligt :)


Utsikten över berget just nu, och min infrusna, snöiga bil.. :P
All snö på träden och granarna försvann ju när det stormade här om dagen.. Lite synd måste jag säga. Det är så fint med snötyngda träd :)


Nu ska jag fixa lite här, blir knäpp av att vi har så mycket grejor framme.. Får väl se om Frida märker någon skillnad när hon kommer hem från jobb sen.. Först en kopp te, sen lite röjning och dusch - det låter väl som en plan det ;P

Ta hand om er :)

Kommentarer
Postat av: Denise

ja är på ja är på!

hade faktiskt tänkt fråga dig om vi skulle börja spinna lite på gymmet ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback