uppdatering..

jag har inte skrivit något här sedan i maj och jag satt precis och rensade bland inläggen jag gjort. jag sparade två...
ett som jag skrev i början av januari där jag beskrev hur mitt år skulle bli, mest för att nu i december göra en utvärdering om hur det faktiskt blev.
och ett inlägg om min morfars bortgång. jag skrev där, den 8 maj, om hur han gick bort natten mellan den 5 och 6 maj.. jag skrev också att jag var orolig för hur vi skulle klara oss och om hur ledsen jag var. jag är fortfarande ledsen, men jag känner mig inte lika orolig längre. helt ärligt så har jag blivit en starkare person nu. även om tårarna kryper fram när jag tänker på min underbara morfar så vet jag att han alltid finns där, för mig.
den 8 maj skrev jag: 


samtidigt så är jag inte orolig. vi kommer ta oss igenom det här. tillsammans.
tillsammans, men utan dig. det blir tufft. och det kommer göra ont. men det går.
inte sant?


idag kan jag säga att det gick. vi klarade oss. morfar är borta men vi finns här. och jag vill verkligen tro att han vill att vi ska leva fullt ut. jag har inte accepterat att han inte finns här, för han finns. inom mig. därför känner jag mig inte ensam. klart jag känner saknad, men min morfar kommer aldrig dö - inte för mig...
jag tänker inte skriva mer om det just nu, men jag lär ju ta upp ämnen igen. jag tänker på honom hela tiden. hur många gånger som helst varje dag... så är det bara. jag älskar dig morfar!



tänkte jag skulle skriva av mig om lite annat som hänt också.. men jag känner att jag inte riktigt har energi till det. en jättesnabb uppdatering är iaf såhär:
- sommaren spenderades på findus
- pluggar turism i båstad nu för tiden och jobbar extra på hotellet.
- har precis flyttat till båstad, ensamt men helt underbart.
en otroligt kort sumering.

imorgon får jag besök. ska bli bio och käk med danne. är tacksam för att du finns kvar. vi har gått igenom för mycket för att bara slänga bort allt nu..
helgen innebär mest jobb. och idag fyller joel år :) CONGRATS ;D
på lördag fyller felicia år. så det blir lite middag hos henne på fredag. innan middagen är det möte på jobb. och jag ska dessutom gå i skolan till 16.30.. hur ska jag hinna med allt? sen sover jag hos kusinen stina för att vi ska upp och jobba båda två på lördag. ska hem till mamma och pappa också, efter jobb på lördag. sen sova tidigt. man drar ju tillbaka klockan en timme på natten mellan lördag och söndag så då förlorar man en timmes sömn.. kul. haha. söndag är det jobb igen sen en fika med stina. efter det SÖMN! på måndag åker jag och klassen på vår europaresa. can't wait :) då lämnar jag sverige i en vecka - gött. är tillbaka den 4/11, sent på kvällen.
missar därmed mammas födelsedag och takida konserten, men jag överlever.. sorry mum - love you :)
sådär, nu har ni koll på min framtid. haha. nu blir det pluggish i några timmar sen sängen.

god natt världen ! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback