snart jul och nyår.

Jul och nyår på ingång, trevligt. Jag har haft så mkt att göra att julstämningen inte kunnat infinna sig än. Helt ärligt så känner jag ingenting.. Och det känns trist. Man kanske skulle börja handla julklappar snart med?! Hm. Ekonomin är inte den bästa. Men givetvis blir det julklappar.
Idag är jag ledig. Har gjort lite julgodis och tvättat. Tänkte duscha snart, sen göra lussebullar och pepparkakor. Sen borde jag städa med. Och så ska det fixas med julkort. Posten rekomenderade att de skulle skickats igår, men som vanligt är jag lite seg med sånt..
Förkyld har jag blivit också. Jobbigt. Men sånt går väl över.
Jobbar imorgon, onsdag, torsdag, fredag och lördag 7-15. Söndag 7-12.. Kanske inte jättekul att jobba på lille julafton, men that's life. Sen är jag ledig över jul och nyår. Jobb igen den 2 januari. Sen åker vi på skidsemester den 6:e, det ska bli så underbart skönt.

Vid denna tiden på året tänker man en del på vilka förväntningar man haft på året som passerat. Jag hade grymt höga förväntningar. Inget blev som jag hade tänkt. Men jag är nöjd ändå.
I år har jag lärt mig att stå på mina egna ben, att gå min egen väg. Det är något jag verkligen behövt och något jag är glad över. Och det är väl ungefär så man kan sammanfatta mitt 2007.
Det spelar ingen roll att rätt många saker gick åt helvete - för tro mig det har de verkligen gjort. Jag tror att det var bäst så. Jag har tagit många tveksamma beslut men som jag nu i efterhand tycker är helt rätt.
Jag ångrar ingenting.
I alla fall inget av det som varit upp till mig att bestämma. Saker man inte har någon kontroll över är bara som de är. Och det får man acceptera. Men de beslut jag själv tagit är jag bekväm med. Oavsett vad andra anser.

Nu ska jag återgå till att hitta julstämningen i mitt liv, frågan är väl om den kommer komma alls i år?!
- Vi får väl vänta och se. Hoppas att den gör det i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback